Tuesday, August 9, 2011

kembali menghadap illahi ~

Assalamualikum readers..

apa khabar? sihat tak..insyaallah, semalam mood marah membuak buak? hari nie lebih tenang sikit sebab da lepas segalanya. rasa kosong dalam hati, macam baru lepas hilang ingatan.

ok, sebenarnya entri hari nie dengan tajuk yg agak sayu, mesti tertanya-tanya siapa yg meninggal dunia? siapa yg menghadap illahi ? sebenarnya, takde sesape pon yg kembali kerahmatulallah.. tapi, tetibe teringat pulak tentang kematian.. apa akan terjadi kalau aku mati? sahabat sahabat aku ingat ke kat aku ? cukup ke amalan utk bekalan aku kat akhirat nanti? paling tak boleh blaa, macam mana facebook aku bile aku da takde nanti? terbengkalai atau deactive? ya allah, persoalan yg sering bermain di fikiran aku nie..

macam mana pulak kalau aku mati dalam keadaan hutang tak langsai lagi? mati dalam keadaan trajis, excident maybe.. mati mase aku tengah marah? aduhai. jauhkanlah semua kebarangkalian tu. sekarang, aku macam nak bersihkan hati daripada dendam dendam terdahulu, tapi macam mana caranya? bersih daripada dosa mengumpat, mencarut dan sebagainya? tapi, macam mana pulak? tahan ke aku terhadap insan2 yg selalu cari gaduh dengan aku? boleh sabar ke aku? aduhai. macam mana nie :(

tak suka keadaan seperti nie... tension pon ade.. jadi baik salah, jadi jahat salah! habis nak jadi apa lagi?? buat kebaikan diperli, kutuk maki hina.. buat kemungkaran lagi laa kena! mana satu nak follow nie..





YA ALLAH BANTULAH AKU, HINDARI DARIPADA MUSUH-MUSUHKU.. amin~


DoaMenghadapiMusuh

رَبِّ انْصُرْنِي عَلَى الْقَوْمِ الْمُفْسِدِينَ

Maksudnya : "Wahai Tuhanku, tolonglah daku terhadap kaum yang melakukan kerosakan (menderhaka)"


(Al-Ankabut : 30)



No comments:

Post a Comment

berani komenlah.. hehe~