Thursday, November 17, 2011

jom terjah !
















































Assalamualaikum..

hai semua.. buat pe tu ? harap semua sihat belaka. hari nie saya nak join contest yang telah di tagged oleh nina

first of all,  jom terjah syarat2 nak join contest Whats in your bag contest! nie.



Untuk join contest ni mudah je. Sila follow step2 berikut:

1. Follow blog Farah Liyana ni

2. Like my Fan PAGE HERE

3. Buat satu entry bertajuk ''Whats in your bag Contest''
Dalam entri tu korang kena masukkan banner + gambar bag/handbag beserta barang2 yang korang sentiasa bawak (tak leh tinggal langsung)- and explain la secara ringkas kenapa korang bawa barang2 tersebut dalam handbag korang

4. Tag la kawan2 korang- takde minimun tag so korang boleh tag sorang pun takpe. Lagi ramai lagi bagus

5. Tinggalkan link entry korang kat ruangan comment entry ni

Pemenang akan di pilih berdasarkan: random.org

Contest bermula pada 4 November 2011 dan berakhir pada 25 Disember 2011

Hadiah menarik yang bakal dimenangi ialah:

-Long necklace dengan loket pelbagai corak (3 pemenang) + top up
-Bracelet pelbagai corak(2 pemenang) + top up

* Gambar hadiah Farah akan update selepas beberape hari
Kalau ramai yang join mungkin hadiah akan ditambah, InsyaAllah ^^






UNTUK CONTEST NIE, JOM TERJAH WHAT'S ACTUALLY HAVE IN MY BAG.. 






1) AL-QURAN : kalau oranga lain bawak novel, saya akan sentiasa.bawa ia sebagai peneman saya dikala saya keseorangan. ianya boleh membuat hati kita tenang jika kita sering membacanya. syaitan akan takut dengan orang yang membaca al-quran. bukan syaitan je, orang jahat pon takut. 

2) SILKY GIRL COMPACT POWDER : walaupun saya bukanlah seorang yang suka make up, tapi saya juga seorang perempuan. saya akan guna ia selepas mencuci muka dengan SAFI BALQIS PERFECT 10. jika orang lain bawak cermin untuk betulkan tudung, saya pon ade. dalam compact powder nie sudah tersedia cermin. tak perlu risau lagi.

3) KRIM SAFI BALQIS : saya juga akan guna bila muka da nampak berminyak dan tidak selesa. saya akan guna ia selepas mencuci muka dengan SAFI BALQIS PERFECT 10. 

4) HANDPHONE : nokia & samsung sebagai alat komunikasi terpenting. mesti orang cakap saya gila atau tamak sebab gune banyak sangat handphone kan ? actually, satu no MAXIS, satu no CELCOM dan satu lagi no DIGI. bukan itu sahaja, bawak handphone banyak2 nie menolong kite di kala susah. tak percaya?? ok, bayangkan kalau bateri handphone yg satu da kong, korang boleh gune satu lagi! logik kan? kalau takde kredit ke hape ke, korang boleh gune no lain sebagai penyelamat hidup korang kan? 

5) LADY SPEED STICK : pewangi ketiak saya! saya akan gune kalau badan da berbau, saya akan lari pegi toilet. hahaha~ malu lah pulak citer kat korang. tapi takpe, hakikat manusia semua sama. takde manusia yang perfect di muka bumi ALLAH nie.

6) JOHNSON'S baby powder : saya gune untuk muke jugak. kalau saya tak selesa gune SILKY GIRL POWDER. kadang2 muke saya sensitif sewaktu berpeluh. ia akan gatal jika saya gunakan SILKY GIRL POWDER. so, saya gune bedak johnson's baby, ianya lebih lembut, halus & mulus. hehehehe~

7) JOHNSON'S baby COLOGNE (summer swing) : saya akan gune selepas mandi patotnya, tapi memang saya akan bawak ke mana saja. sebab bile saya busuk! saya akan gune ia supaya tetap terasa harum, segar & nyaman sepanjang hari. 

8) MP3 (SONY) : saya akan gune, bile saya terasa bosan! banyak lagu2 dalam tu. de beratus-ratus.. contohnya, lagu JIWANG MELAYU, lagu ENGLISH, lagu KOREA & lagu NASYID.. kalau saya takut, saya akan dengar 30 juzuk al-quran dlm MP3 nie..

9) SIKAT : saya akan gune, bile rambut buat saya serabut! huhu, takde lar sikat depan orang ramai, macam biasa lar lari masuk toilet. 

10) RAY BAN : saya akan gune bile cuaca panas je, bukan sebab bajet HOT stuff~ huhu.

11) CEPIT KUKU ( bahasa rojak suda!) : saya akan sentiasa bawak! memastikan kuku saya sentiasa kemas & pendek. kalau panjang, memang lar free2 je saya bela syaitan & babi. kalau perempuan kuku panjang kan tak cantik! kalau saya hangout dgn ehem2 saya, saya akan tengok kuku dia. kalau panjang, nah cepit kuku! see dapat bantu orang lain bukan. 

12) KUNCI : untuk saya masuk rumah.

13) COTTON BUDS : agak2 untuk pe.. 

14) PURSE : memang penting giler! sebab dlm uh de duit,  kad2 bank ( MAYBANK: duit drp adik bradik & abah, CIMB: duit drp MARA, BANK ISLAM: duit simpanan nak pegi haji. de jugak kad tesco, watsons, IC , picture MAK , ABAH(takde, sbb die xsuke bergambar) & EHEM2 saya. lesen & plaster ( untuk melecet, atau terluka ). 













No comments:

Post a Comment

berani komenlah.. hehe~