Saturday, November 19, 2011

sejarah mungkin berulang??

Assalamualaikum readers..

alhamdulillah, bertemu lagi kita pada hari ini. dapat berkongsi cerita, kongsi pengalaman dan macam2 lagi.
tengok tajuk entri je dah tarik korang sume nak baca pe yg nak aku katakan hari ini kan? ia adalah suatu sejarah. sejarah adalah kisah silam yg telah berlalu kan? tak kisah lah  kisah suka mahupun duka, namun bila ia telah berlalu, itu dinamakan sejarah.

CINTA vs SEJARAH. 
aku juga manusia biasa yg tak lari drp bercinta. *sedangkan ustaz/ustazah pon bercinta. cinta tak kesampaian, itulah frasa yg sesuai utk aku kerana gagal dlm percintaan. paling menyakitkan hati, cinta yg disemai selama 3 tahun putus di tengah jalan. 2 kali bercinta selama 3 tahun, namun kedua-dua nya gagal. kali ini, aku temui pengganti dan usia percintaan aku hampir 2 tahun, apakah akan terjadi peristiwa yg sama? bercinta 3 tahun je-putus. putus je-3 tahun. ya allah, bantulah hambamu ini. CINTA kali ini sangat unik sebab berlandaskan cinta kepada illahi, sumpah! bukan senang nak cari lelaki mcm dia. dia jarang2 sekali contact aku. contact aku pon bile perlu je. susah nak terima keadaan mcm nie, seolah-olah mcm takde pape je kan. mula2 memang lar sunyi, tapi sekarang alhamdulillah aku sikit2 terima dgn hati yg terbuka. yg penting kepercayaan & keikhlasannya.

Namun, sejak kebelakangan ini, SEJARAH kembali muncul dlm hidup aku. sering menghantui aku. kenape sekarang baru nak terhegeh2 cari aku. dulu bukan main buang aku mcm buang sampah! sekarang? ibarat sudah ludah jilat balik. alasannya, dulu bodoh sebab tak pikir panjang dan sekarang menyesal. boleh ke terime ke alasan2 mcm tu? entah lar labu.

mesej SEJARAH send sejak akhir2 nie :

1) " oit, nak bgtw something nie.. mmg lame nk bgtw.. nak naikkan semangat aku cam dulu balik..aku nak jadi mcm 3 tahun lepas.. tapi, aku xtw nk bgtw kao cmne..mmg aku pikir pnjang law nak ckp ngn kau nie..serius lame aku pendam, tapi xtw cmne nk ckp.. segan pon ade.."

2) " hmm, serius aku x sanggup, da lame aku pendam tak tahan da.. kau tw aku cmne kan.. tp, aku takot sangat keputusan yg aku dpt nanti.. hidup aku da musnah.. i need someone yg boleh support aku, tp dlm hati aku de dye sowg jew..dye jew yg boleh tunjuk diri sebenar aku.. "KATAKAN PADANYA KU RINDU SAMA DIA"..

3) " kangen ama kamu, kangen banget.. tapi, kamu udah ada pacaran.. kagak bisa diganggu, nanti ribut lagi"

4) "sorry susahkan & kacau kau, drp aku kacau kau baik aku blacklist name kau dlm nset aku"

5) "asmekom jey, aku nk tnye something important sangat.. plezz"

6)"aku pening pale lar, 18/11 hari pe erk? serius aku lupe.. da seminggu aku perah otak pikir, aku tnye owank sume xtw.."

sume yg SEJARAH mesej aku x reply.. aku x boleh ingat 'kenangan terindah' tu lagi. hati aku sakit sangat.

DULU, selama setahun setengah aku menangis sebab kau, tiap2 malam.. penah kau hirau? kau sebok dgn 'bidadari' baru kau. kau buat aku mcm tunggul. mintak topap kat aku, tapi kau msj betina lain, aku call kau, kau jawab mcm aku nie pengemis yg sangat bermuke simpati. aku sedih, banyak sangat 'kenangan terindah' yg aku buat semata2 sebab kau. sampaikan kau tergamak kaitkan family aku sebab kau nak ugut aku?dan akhirnya, memang patut aku pergi drp hidup kau. terima kasih atas segala penghinaan kau terhadap aku, walaupun kau kata kau sayang aku. tapi, maaf aku dan  family aku tak dpt trime kehadiran kau dlm hidup aku lagi.

aku doakan kau jumpa perempuan yg lebih baik drp aku. sekian



nah lagu untuk kau,

" sejarah mungkin berulang, walau engkau ku maafkan oh kekasih, tapi mungkin hanya sementara keinsafan di hatimu "










No comments:

Post a Comment

berani komenlah.. hehe~